Úvod » Ekonomika » Česká internetová ekonomika

Česká internetová ekonomika

Virtuální ekonomika

 Fotografie “The Colour Economy: Frantic on Vimeo” od “Jer Thorp” licencována pod CC BY 2.0.

Ruku na srdce, bez internetu by tov téhle době nešlo! ‚Touto dobou‘ je myšlena druhá dekáda jednadvacátého století a ‚to‘ je myšleno všechno! Online zpravodajství, online informace, online vzdělávání, online zábava, online sociální sítě, online reklama, ale také online obchody.

Více než padesát let staré médium se v průběhu roků zcela proměnilo. Původní myšlenkou bylo vyvinout počítačovou síť pro americké vojáky kvůli lepší vzájemné komunikaci během studené války. Po několika letech se stal ovšem z internetu fenomén a de facto zdroj na peníze.

I čeští uživatelé hojně vydělávají díky internetu. A právě díky nim vydělává i celá Česká republika. Konkrétně si přijde Česká republika každý rok na přibližně 350 miliard korun tzv. elektronickým podnikáním.

Pokud se řekne elektronické podnikání, potažmo internetové podnikání, většině lidí jako první naskočí v mysli internetový obchod, tzv. e-shop. Pro zajímavost, od jara 2012 k prosinci 2013 jich na českém internetovém trhu přibylo přibližně 14 tisíc. V současné době počet e-shopů čítá více než 35 000. Za rok 2013 vygenerovali české internetové obchody obrat přibližně 58 miliard, což ve výsledku je necelá jedna šestina celkové částky, která Česká republika získá elektronickým podnikáním.

Ve světě je internetový byznys je daleko rozšířenější možností výdělku a vytváří větší zisky jak pro jedince, firmy, korporátní, nadnárodní společnosti a tím i pro samotné státy. Česká republika je podle odhadů v tomto odvětví zpožděná přibližně o 10 let. Dá se tedy předpokládat, že internetová ekonomika v ČR v následujících letech poroste. Jak se bude lišit realita od predikce, na to nám odpoví až následující měsíce a roky.

Česká internetová ekonomika
Ohodnoťte!

Michael Sychra

Michael Sychra je podnikatel na volné noze, který se aktivně věnuje žurnalistice. Spoluzakladatel portálu DatlujTo.cz s vizí vytváření publicistického obsahu, který má potenciál k virálnímu šíření.