Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech kontrolovali inspektoři České obchodní inspekce

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech
Jubilejní 50.ročník filmového festivalu v Karlových Varech si nenechali ujít inspektoři České obchodní inspekce. Ti se zaměřili především na kontrolu stánkových prodejců, prodejcům občestveí, ubytovacích zařízení, atd.

85 kontrol a 41 pochybení

Statistiky nehovoří velmi příjemně. Z kontrolovaných 85 prodejců bylo zjištěno pochybení u 41 z nich. To je téměř 50% podíl.

Kontroly zaměřené na dodržování zásad poctivosti dopadly pro spotřebitele velmi nepříznivě.

Nejčastěji porušovali podnikatelé zákon o ochraně spotřebitele. Špatnou zprávou pro hosty karlovarských restaurací je, že ve většině případů se jednalo o závady zjištěné v celoročně provozovaných restauracích, nikoliv v sezónních stáncích s rychlým občerstvením.

Uvedl Ředitel inspektorátu Jan Řezáč.

Kde docházelo nejčastěji k porušení

  • Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele.
  • K méně závažným proviněním patřílo neseznámení spotřebitele s cenou.
  • Prodejci používali váhy, které neměly platné úřední povolení.
  • Prodejci používali necejchované sklo.

Srovnání s loňským ročníkem Mezinárodního filmového festivalu

Bohužel letošní ročník se nepříznivě podepsal právě nad morálkou a dodržováním právních předpisů ze strany prodejců. Došlo k 15% zhoršení co se týče počtu zjištěných nedostatků.

Ještě více nepříjemnou zprávou je pak zjištění, že nepochybovali jen stankoví prodejci, ale rovněž provozovatelé stálých restauračních zařízení.

Řada pokut bude vzhledem k opakovanému zjištění nedostatků udělena ve správním řízení.


 

Celá zpráva České obchodní inspekce o kontrole provedené na Mezinárodním filmovém festivalu je dostupná na této adrese.

Rate this post

Autor

Martin Rosulek

Martin Rosulek je online podnikatel a digitální nomád. Po cestách v Austrálii a jihovýchodní Asii, procestoval Kanadu a Latinskou Ameriku. Často se vrací do Thajska a sbírá další zkušenosti o práci na dálku. Zaměřuje se online marketing a affiliate. Martin bloguje na DigitalniNomadstvi.cz.