Generace Z bez něj nemůže žít, mileniálové se učí pomaleji a boomers vůbec neví o co jde. Tvořit na sociální sítí TikTok přitom může úplně každý, není to vůbec tak složité, jak to vypadá. Když budete šikovní, dá se na TikToku dokonce i slušně vydělat. Proto přinášíme tipy, jak na této moderní sociální síti přidávat obsah, který bude oblíbený. Máme pro vás nápady na TikTok videa, se kterými oslovíte své fanoušky.
Jak funguje TikTok
Před tipy na trendy si dovolíme ještě edukační okénko. Předtím, než začnete přidávat video obsah na svůj nově vytvořený profil, měli byste být informováni o tom, jak vůbec TikTok funguje. Vaše videa si mohou zobrazit uživatelé ze 155 zemí světa. Tím pádem můžete oslovit velice široké publikum, když na to půjdete chytře a budete sledovat trendy.
Takovýto rozsah prostě volá po monetarizaci obsahu, nemusíte být přímo podnikatel anebo mít živnostenské oprávnění. Marketing na TikToku je téma, které by si zasloužilo vlastní prostor, pokusíme se ale představit si pouze základy.
Influenceři
První možností je známá spolupráce s influencery. Zkrátka oslovíte uživatele, kteří již mají nějaké followers, a tento uživatel pro vás udělá promo na váš produkt či cokoliv jiného na svém profilu.
Nezapomeňte, že uživatelé TikToku jsou především generace Z, to znamená mladší publikum.
Reklama na TikToku
Druhou možností jsou rezervační a aukční reklamy. Rezervační reklama se objeví cílovým uživatelům ihned po otevření aplikace, aukční reklama se objeví cílovým uživatelům v sekci ForYou. Cílovou skupinu pak můžete upravovat v sekci TikTok Ads Manager. To můžete krom toho používat také pro tvorbu a editaci svých reklamních slotů.
Tanec jako nekonečný trend
Už v zárodku TikToku jsme sledovali hlavně mladé lidi, jak předvádějí naučené kreace na nejrůznější písničky. Ani letos to není jinak, tiktokery tanec prostě baví. Jak ale zjistit, jaký formát nám ale přinese views? Zkuste se podívat na hashtagy:
- #trendingdance
- #dancechellenge
- #tiktokdance
Jakmile video natočíte, upravíte a nahrajete, nezapomeňte také přidat hashtagy. Například ty, ze kterých jste se inspirovali, přidejte ale také nějaké navíc. To je totiž cesta, jak se dostat do ForYou. Tam se totiž zobrazuje většinový obsah a sledujete-li trendy, časem se zde vaše tvorba dostane také.
Nápady s jídlem
Dalším trendem je bezesporu jídlo. Sociální síť TikTok má uživatele, které baví skvěle vypadající gurmetské pokrmy i tipy a triky, jak připravit obyčejný toast či wrap na různé způsoby. Pod #foodhacks, #foodchallenge najdete určitě i nějaký koncept, který se bude dokonale hodit také na váš profil.
Glow-ups
Vcelku milý trend je založen na poskládání fotografií nebo videí z období vašeho života před několika lety. Postupně pak přidáváte do videa novější obsah, až nakonec ukážete svou současnou podobu. Je na vás, jestli to uchopíte komicky, motivačně, pokud si na videu dáte záležet, bude se líbit. Tento trend naleznete opět například pod #glowups či #glowupschallenge.
Pranky
Ačkoliv není aktuálně úplně trendy dělat si legraci z ostatních, je velice pravděpodobné, že se tento trend zase vrátí. Je tady totiž s námi už několik let a prostě se vrátí vždycky. Sledujte tak hashtagy:
- #prank,
- #prankchallenge,
a možná se dostanete do té vlny, až budou pranky opět na vzestupu, protože ta chvíle určitě zase přijde.
Trendová videa
Přizpůsobte svůj obsah tomu co vidíte, když se podíváte z okna. V létě táhnou videa z dovolené a zábavných aktivit, na podzim barevné listí a v zimě zase Vánoce. Aktuálně určitě nešlápnete vedle s nějakou letní párty u bazénu s písničkou Cool for the Summer od Demi Lovato, tu teď na TikToku slýcháme často. Pod haghtagy #summer nebo #coolforthesummer toho ale naleznete mnohem více.
Naučte se používat TikTok pro své podnikání anebo se vydejte na dráhu influencera. Podívejte se na TikTok kurz a začněte si budovat following na sociální síti, která je silným konkurentem Instagramu.